سايت شوراي هماهنگي پزشکان عمومي گيلان

خانه| نشريه |درباره ما|درباره سايت‌ما| ارتباط |            لطفاً با ما همراه باشيد ... سايت در حال تکميل طراحي و اطلاعات است.

خانه
درباره ما

آرشيو مطالب 


علمي
صنفي
اخبار
مشاهير گيلاني
خواندني‌ها
گفت‌وگو
ادبيات
اجتماعي
مناسبت‌ها
ديدني‌ها
گيلان‌ما
انتخابات نظام پزشكي
پزشك خانواده
رخ داد هاي داخلي انجمن
مصرف شير زياد خطر ابتلا به سرطان پروستات را تشديد مي‌كند
كارشناسان در يك پژوهش جديد دريافته‌اند كه مصرف بيش از حد شير مي‌تواند سبب بروز سرطان پروستات در مردان شود.

سایت شورای هماهنگی پزشکان عمومی گیلان : به گزارش ايسنا، يك تحقيق كانادايي كه در مجله پزشكي پروستات به چاپ رسيده حاكيست؛ مرداني كه روزانه چهار ليوان 200 ميلي‌ليتري شير مي‌نوشند، دو برابر بيشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند.

به گزارش روزنامه ديلي ميل، شير حاوي هورمون‌هاي گاوي شامل فاكتور رشد 1 شبه انسوليني است كه رشد را تقويت مي‌كند و در نتيجه سبب تشديد احتمال بروز سرطان پروستات و يا حتي به ميزان كمتري سبب بروز سرطان تخمدان مي‌شود.

محققان دانشگاه كالج لندن خاطرنشان كردند كه هزاران سال پيش، مردم اروپا از خوردن شير پرهيز مي‌كردند؛ چون سبب بروز دردهاي شكمي و بهم خوردگي معده آنها مي‌شد. علت اين تاثيرات فقدان ژن توليد كننده آنزيم لاكتوز در اروپايي‌ها بود. اين هورمون قند شير را كه لاكتوز نام دارد، تجزيه مي‌كند.

از سوي ديگر، اخيرا محققان دانشكده بهداشت عمومي هاروارد در يك پژوهش جديد تاكيد كردند: بسياري از مطالعات نشان داده است بين مصرف زياد از حد شير و بروز سرطان كشنده پروستات ارتباط وجود دارد و اين تحقيق يافته‌هاي قبلي را نيز مورد تاييد قرار داده است.

بر اساس اين گزارش، سرطان پروستات نوعي بيماري است که در آن سلول‌هاي بدخيم از بافت‌هاي پروستات منشا مي‌گيرند و به طور نامنظم و فزاينده‌اي تکثير شده و منجر به افزايش حجم در هر يک از اجزاي سلولي غده پروستات مي‌شوند.

سرطان پروستات دومين سرطان شايع بعد از سرطان ريه در بين مردان است. به گفته متخصصان علائم هشدار دهنده سرطان پروستات عبارت از ادرار پي درپي يا دشواري در ادرار كردن، جاري شدن ضعيف ادرار، عدم توانايي در ادرار، بي‌اختياري ادراري، جريان منقطع و ضعف ادرار، وجود خون در ادرار، احساس درد مداوم در قسمت پائين کمر، سوزش و ناتواني جنسي هستند. علت دقيق بروز اين سرطان مشخص نيست اما زمينه ژنتيکي، عوامل هورموني و رژيم غذايي خطر بروز سرطان را افزايش مي‌دهند.

مصرف سبزيجات يا رنگدانه‌هاي سبز و زرد اثر حفاظتي در برابر بروز سرطان پروستات دارد. بعلاوه عوامل شيميايي سرطان‌زا و عوامل شغلي و محيطي خطر ابتلا به اين سرطان را تشديد مي‌كنند.

به گزارش ايسنا، سرطان پروستات اغلب در افراد سالمند ديده مي‌شود و افراد زير 50 سال به ندرت به آن مبتلا مي‌شوند. مردان بالاي 60 سال بيشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند و بايد بيشتر متوجه علائم هشدار دهنده اين بيماري باشند.

1:54:30 AM  7/29/2010    بخش: علمي      كد انحصاري: 5138

تعداد نظرها تاكنون:0


نام:  

ايميل:  

سايت:  

نظر ارزشمند شما:  

 

 

 

 

 

 

 

زير نظر هيئت رييسه شوراي هماهنگي پزشکان عمومي گيلان

سردبير سايت شوراي هماهنگي پزشکان عمومي گيلان: دكتر مهرداد ب. محمودي

نشر مطالب مندرج در سايت pezeshkanomoomigilan.ir با ذکر نشاني سايت آزاد است.

visitor: 256182 version 4.0    Site Designer & dataBase creator: alirezatayari@gmail.com

 

Locations of visitors to this page